Home

Kijken over de schutting. Drie bouwstenen voor succesvolle online marketing

Congres Marketing in Transport en Logistiek Björn Bouwmeester

De rol van marketing wordt steeds belangrijker voor bedrijven die willen groeien. Het is echter niet zo dat je als bedrijf succesvol kunt zijn door alleen een gelikt marketingverhaal. Marketing moet echt onderdeel worden van de organisatie, alles is marketing tegenwoordig. Ook de chauffeurs van transportbedrijven, en in ons geval onze collega’s op de bouw. Benieuwd naar de drie bouwstenen voor succesvolle online marketing?

Een marketingafdeling anno 2016 heeft als taak om de cultuur van een bedrijf te delen en collega’s te stimuleren om hun verhaal te vertellen. Door in beeld en tekst het verhaal van jouw bedrijf te delen betrek je mensen bij je merk. Sociale media zijn hier een heel geschikt middel voor. Hoe we dit bij Heembouw doen komt samen in 3 bouwstenen. Luisteren, interactie aangaan en het op de juiste manier betrekken van onze medewerkers.

Marketing in Transport en Logistiek

Op 31 maart was ik, namens Heembouw, één van de sprekers tijdens het Congres Marketing in Transport en Logistiek. Nieuwsblad Transport organiseerde dit event gericht op marketeers actief in de sector Transport en Logistiek. Net als de bouwbranche wordt de Transport en Logistiek branche gezien als traditionele branche die achter loopt met de inzet van online marketing. Een mooie kans voor Heembouw om marketeers een kijkje over de schutting te geven en hopelijk te inspireren met onze aanpak.

Kijken over de schutting

Begin dit jaar werd ik gebeld door Arie van Dijk met de vraag of ik wilde spreken tijdens dit congres. Hier hoefde ik niet lang over na te denken. De transport en logistiek branche is een belangrijke doelgroep voor Heembouw. Ja dus! Erg leuk dat wij als bouwer op het podium mochten staan om collega’s van marketing en ook sales in een andere branche te inspireren.

Praktische tips

Ik wilde vooral een hele praktische presentatie geven met veel tips en voorbeelden. Marketing is een prachtig vak, de succesfactor ligt bij de manier waarop je collega’s weet mee te krijgen. Ook als traditioneel bedrijf kun je succesvol zijn met de inzet van Social Media in B2B Marketing. Dit was dan ook de kern van mijn verhaal. In mijn presentatie heb ik met concrete voorbeelden verteld en laten zien hoe we invulling geven aan de drie bouwstenen; Luisteren, interactie en medewerkers.

Kennis delen

Eén van de manieren om jouw verhaal te vertellen is door het delen van kennis. Precies dus wat ik mocht doen tijdens het congres. Ik heb een mooi vak bij een mooi bedrijf, hoe gaaf is het om anderen te kunnen inspireren door het delen van kennis. Dit deed ik dan ook met veel plezier.

Betrek je medewerkers

Ook weten hoe je medewerkers meekrijgt in het gebruik van social media? Bekijk in ieder geval onderstaande presentatie. En als je vragen hebt kun je altijd contact met mij opnemen.

Bekijk de presentatie

Kijken over de schutting - Praktische tips voor het stimuleren van social media gebruik binnen jouw organisatie from Heembouw

Congres Marketing in Transport en Logistiek Björn Bouwmeester